Τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής του internet marketing στις επιχειρήσεις είναι πολλά. Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα είναι η άμεση επικοινωνία με τους πελάτες. Μέσα από ελκυστικές και καλά δομημένες παρουσιάσεις των προϊόντων, υπηρεσιών και εφαρμογών τους καταφέρνουν οι επιχειρήσεις να προσφέρουν στον πελάτη μία ολοκληρωμένη εικόνα, με αποτέλεσμα τη μείωση του κύκλου των πωλήσεων και τη μείωση του κόστους ενημέρωσης και επικοινωνίας.
Ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα του Internet Marketing είναι η αναβάθμιση του σέρβις στον πελάτη και η μείωση του κόστους υποστήριξης αλλά και η 24ωρη online εξυπηρέτηση. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα εφαρμογής του customer relationship marketing όπου βασικός στόχος είναι η αύξηση της αφοσίωσης του πελάτη και η αναβάθμιση της επικοινωνίας μεταξύ επιχείρησης και καταναλωτή.
Το πληροφοριακό υλικό και άλλων προϊόντων όπως ηλεκτρονικές εφημερίδες κ.α. διανέμονται online ενώ online γίνεται και η συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις. Τα μέσα που χρησιμοποιεί το internet marketing μπορούν να χρησιμοποιηθούν για business-to-business marketing (B2B). Το δίκτυο διανομής, οι πωλητές, οι αντιπρόσωποι μπορούν να επικοινωνούν καθημερινά και να ζητούν πληροφορίες για τα προϊόντα.
Το e-marketing δίνει επίσης τη δυνατότητα της άμεσης επικοινωνίας με τους προμηθευτές, την άμεση παρακολούθηση των ανταγωνιστών αλλά βοηθά και στη μείωση του κόστους προϊόντων και τη μείωση του χρόνου παράδοσης.
Διαφήμιση
Η συμβολή του Internet Marketing στις επιχειρήσεις
Ένας νέος τρόπος επικοινωνίας και επιχειρηματικής συναλλαγής έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια ανάμεσα στις επιχειρήσεις. Πλέον η διαφήμιση είναι παντού! Τα μέσα που μπορεί μία επιχείρηση να διαφημιστεί έχουν πολλαπλασιαστεί σε σχέση με το παρελθόν.
Το διαδίκτυο κατέχει κυρίαρχη θέση ανάμεσα σε αυτά.
Το διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα να ενημερώνει μεγάλο αριθμό ατόμων για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που διαφημίζονται και κυκλοφορούν στην αγορά, πετυχαίνοντας το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.
Έρευνες δείχνουν ότι ο αριθμός των ατόμων που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο συνεχώς αυξάνεται, ενώ αντίθετα μειώνεται ο χρόνος που περνούν στην τηλεόραση, αφού η ενημέρωση πλέον γίνεται online. Η Media Scope Europe ξεκίνησε το 2003 μία έρευνα μετρώντας πως εξελίσσονται τα πρότυπα χρήσης media: online, στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση και στα περιοδικά. Η έρευνα καλύπτει για πρώτη φορά τη χρήση Internet σε υπολογιστή, κινητό και tablet.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν τα εξής:
- Το 1/3 (37%) των Ευρωπαίων έχει πρόσβαση στο Internet σε περισσότερες από μία συσκευές
- Οι 9 από τους 10 χρήστες ενημερώνονται online για τα νέα μέσω των ενημερωτικών websites.
- 4 στους 10 Ευρωπαίους χρήστες συμφωνούν πως ο τρόπος με τον οποίο το brand επικοινωνεί με αυτούς online είναι πολύ σημαντικό
- 96% των Ευρωπαίων χρηστών χρησιμοποιούν το Internet για να πραγματοποιήσουν έρευνα αγοράς προτού αγοράσουν, ενώ το 87% πραγματοποιεί online αγορά.
Οι Ευρωπαίοι μπαίνουν στο Internet κάθε εβδομάδα σε ποσοστό 65% με το 1/3 από αυτούς να συνδέονται χρησιμοποιώντας περισσότερες από μία συσκευές. Το Internet λοιπόν χρησιμοποιείται παντού και με κάθε τρόπο με αποτέλεσμα να «απορροφά» τα λοιπά μέσα, αφού μεγάλο ποσοστό ενημερώνεται για ειδήσεις online (91%), βλέπουν τηλεόραση online (83%), ακούν ραδιόφωνο μέσω Internet (67%), δυναμώνοντας τα brands.
Το Internet έχει γίνει ένας ουσιαστικός τρόπος επικοινωνίας μεταξύ brands και καταναλωτών.
- Το 51% αναφέρει πως το Internet τους βοηθά να επιλέγουν καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες
- Το 47% τείνει να αναζητεί περισσότερες πληροφορίες για προϊόντα που διαφημίζονται online
- Το 46% των χρηστών του Internet επισκέπτεται συχνά τις σελίδες των αγαπημένων του brands
- Το 41% των Ευρωπαίων χρηστών συμφωνεί ότι ο τρόπος με τον οποίο τα brands επικοινωνούν στο διαδίκτυο είναι σημαντικός
- Το 30% των χρηστών του Internet είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ένα προϊόν ενός brand που ακολουθούν σε κάποια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης.
Με λίγα λόγια το Internet Marketing δεν είναι τίποτα άλλο παρά η χρήση του διαδικτύου και των νέων ηλεκτρονικών μέσων και τεχνολογιών για την υλοποίηση στόχων και υποστήριξη ιδεών του σύγχρονου marketing μέσα από τον κατάλληλο προγραμματισμό. Οι αλλαγές στον οικονομικό και κοινωνικό τομέα, όπως η μείωση του εισοδήματος, η μείωση του ελευθέρου χρόνου και ο «εθισμός» των νέων στα νέα μέσα, σε συνδυασμό με τις δυνατότητες του Internet, δείχνουν πως δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες για την αύξηση της χρήσης και των πωλήσεων μέσω αυτού.
Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι στις επόμενες γενιές, ενδέχεται οι σημερινές επιχειρήσεις που δεν έχουν επενδύσει στο internet marketing να είναι εντελώς άγνωστες ή και να μην υπάρχουν. Πολλά παλιά brands είναι σήμερα άγνωστα επειδή οι επιχειρήσεις απέτυχαν να καλύψουν τις ανάγκες των νέων καταναλωτών και εναρμονιστούν με τις εξελίξεις στον τομέα του marketing.
πηγή: webone.gr