Βάλτε την επιχείρησή σας στο χάρτη του mobile marketing!

Βάλτε την επιχείρησή σας στο χάρτη του mobile marketing!

 

Σε πρόσφατη έρευνα βρέθηκε πως μόλις το 20% των Αμερικανών μικρομεσαίων επαγγελματιών είχε εμπειρία στο mobile marketing. Σε μια εποχή που το smartphone μπαίνει στη ζωή του καταναλωτή ολοένα και περισσότερο, είναι σημαντικό όλες οι επιχειρήσεις και επαγγελματίες να περάσουν και σε αυτήν την αγορά -σύμφωνα με προβλέψεις του eMarketer, μέχρι το τέλος του χρόνου θα υπάρχουν 116 εκατομμύρια χρήστες smartphones στις ΗΠΑ, ήτοι το το 37% του συνολικού πληθυσμού.

Οι χρήστες φαίνεται να στρέφονται επίσης ολοένα και συχνότερα στα smartphones τους για πληροφορίες σχετικές με τοπικές επιχειρήσεις. Μάλιστα, η Google ανακοίνωσε πρόσφατα ότι οι μισές από τις αναζητήσεις που πραγματοποιούνται από τα κινητά αφορούν σε τοπικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες, ενώ εταιρείες κολοσσοί όπως η Apple αναγκάζονται να απολογηθούν επίσημα, όταν οι χρήστες τους δεν βρίσκουν ενημερωμένους χάρτες με τοπικές επιχειρήσεις στα smartphones τους. Στην ουσία, οι χρήστες φαίνεται να είναι στα κινητά, αλλά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν είναι εκεί για να τους απορροφήσουν. Στις ΗΠΑ, έρευνα έδειξε πως το 19% των μικρομεσαίων επιχειρηματιών γνωρίζουν το mobile marketing αλλά δεν το χρησιμοποιούν, το 31% το έχουν ακούσει αλλά δεν ξέρουν περισσότερα γι αυτό και το 29% δεν έχουν ακούσει καθόλου για το mobile marketing.  Ο γρήγορος «θρυμματισμός» του σημερινού τοπίου των media, που πλέον περιλαμβάνει από website τοπικών επιχειρήσεων και social media, μέχρι μηχανές αναζήτησης και site προσφορών έχει κάνει τις επιχειρήσεις να αναζητούν τα καλύτερα μέσα προβολής τους. Πολλοί επιχειρηματίες δεν ξέρουν που να πρωτοδιαφημιστούν και ανησυχούν πως η όποια επένδυσή τους στον ψηφιακό τομέα δεν θα αποδώσει. Πολλοί βέβαια δεν έχουν καν την κατάλληλη εκπαίδευση και γνώση του αντικειμένου και του πως θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες του ψηφιακού κόσμου για να διαφημιστούν με τον καλύτερο τρόπο. Σαν αποτέλεσμα, πολλοί χάνουν τις ευκαιρίες για να «αλιεύσουν» νέους πελάτες από το mobile marketing. Με το χρόνο, αυτές οι επιχειρήσεις θα χάσουν σίγουρα μεγάλο μέρος της αγοράς από ανταγωνιστές τους που ήδη δραστηριοποιούνται στον τομέα των smartphones.

hhhhhhh.jpg

Προσφορές, αναγνωρισιμότητα και γνώση της τοπικής αγοράς πρωτοστατούν στο mobile advertising Οι xAd και Telmetrics έβγαλαν πρόσφατα μία έρευνα της Nielsen, η οποία καταδεικνύει την αυξανόμενη χρήση των μηχανών αναζήτησης από τα smartphones. Η έρευνα βρήκε πως 2 στους 3 καταναλωτές προσέχουν τις διαφημίσεις στα κινητά και ότι 1 στις 3 διαφημίσεις κερδίζει κλικ –πολλά υποσχόμενα ποσοστά για κάθε είδους διαφήμισης. Η έρευνα κατέδειξε τους 3 πρώτους λόγους για τους οποίους οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για τα διαφημιζόμενα είδη και επιχειρήσεις:

  1. Τοπικότητα: η διαφήμιση για μία επιχείρηση που είναι κοντά στο χρήστη και είναι εύκολη η πρόσβαση σε αυτήν.
  2. Τοπικές προσφορές/κουπόνια: σε σχέση με άλλες προσφορές, ο καταναλωτής επιλέγει εκείνη στην οποία έχει εύκολη πρόσβαση.
  3. Αναγνωρισιμότητα του λογότυπου ή του προϊόντος: οι καταναλωτές προσελκύονται από φίρμες και επιχειρήσεις που ξέρουν και εμπιστεύονται. Με βάση αυτούς τους άξονες, μπορείτε να προσαρμόσετε τη διαφημιστική στρατηγική της επιχείρησής σας. Για παράδειγμα, σε σχέση με διαφημίσεις που δεν στοχεύουν καταναλωτές ανά περιοχή ή πόλη, εκείνες που προσαρμόζονται σε τοπικά πλαίσια είναι και οι πιο κερδοφόρες. Σε αυτό το κλίμα, μία άλλη έρευνα βρήκε πως χρήστες μέσα σε 1-2 μίλια από το διαφημιζόμενο ήταν πιο πιθανό να κάνουν κλικ σε ένα banner. Όσο πιο μακριά, τόσο πιο απίθανο να κάνουν το πολυπόθητο κλικ.

Οι εφαρμογές και τα mobile websites είναι απαραίτητα Η παραπάνω έρευνα (xAd/Telmetrics) βρήκε πως το 45% των χρηστών των κινητών πηγαίνουν κατευθείαν σε εφαρμογή ή website όταν αναζητούν κάποια επιχείρηση από το να ανοίξουν έναν browser και να πλοηγηθούν στο internet. Αυτό καταδεικνύει την αυξανόμενη αξία του να προσαρμόσετε το website σας σε mobile περιβάλλον και να επενδύσετε στη δημιουργία ενός app. Πολλοί κατάλογοι επιχειρήσεων φιλοξενούν δωρεάν καταχωρήσεις για επιχειρήσεις και επαγγελματίες και προσφέρουν τη δυνατότητα να έχουν προβεβλημένη καταχώρηση έναντι αντιτίμου. Αναφορικά με τα mobile websites, αυτά αποτελούν μία έκδοση του κανονικού σας site με προδιαγραφές για να προβάλλονται καλύτερα στα κινητά και να προσφέρουν ευκολότερη πλοήγηση στο χρήστη. Συνήθως επικεντρώνονται στο να προσφέρουν βασικές πληροφορίες, όπως όνομα επιχείρησης, στοιχεία επικοινωνίας με χάρτη, καθώς και κάποια άλλα χρηστικά στοιχεία. Μέσω των Google Sites, DudaMobile και άλλων μπορείτε να φτιάξετε και εσείς δωρεάν ένα mobile site. Μία πρόσφατη έρευνα της Google, από τη Sterling Research και τη SmithGeiger, κατέδειξε πως το 61% των χρηστών επιλέγουν το επόμενο site, αν δεν βρουν αμέσως αυτό που ψάχνουν στο desktop. Η έρευνα έδειξε επίσης πως το 67% των χρηστών ήταν πιο πιθανό να αγοράσουν από ένα mobile site. Κατά αυτόν τον τρόπο, το mobile site θα έχει αποτέλεσμα στη συνολική απόδοση της εταιρείας: το 52% των ερωτηθέντων είπε ότι μία κακή εμπειρία από ένα mobile site τους έκανε να μην προχωρήσουν περαιτέρω στο site. Αυτές οι στατιστικές και άλλες καταδεικνύουν πως ένα mobile site έχει αντίκτυπο στην εικόνα της εταιρείας σας και online και offline.

Το είδος της πλατφόρμας και της φορητής συσκευής παίζει ρόλο στη χάραξη της στρατηγικής Ο καθορισμός του επίκεντρου μίας στρατηγικής mobile marketing εξαρτάται από το είδος της επιχείρησης και πρέπει να στηρίζεται στον τρόπο που γίνεται η αναζήτησή της και στο είδος της συσκευής που χρησιμοποιεί ο χρήστης για να τη βρει. Η έρευνα των xAd/Telmetrics έδειξε πως αν και οι εφαρμογές των καταλόγων επαγγελματιών είναι οι πιο δημοφιλείς μεταξύ των χρηστών smartphone που αναζητούν εστιατόρια και είδη αυτοκινήτων (53% και 34%, αντίστοιχα), τα websites είναι πιο δημοφιλή σε εκείνους που αναζητούν ταξιδιωτικά πρακτορεία (47%). Ταυτόχρονα, μεταξύ των χρηστών tablets, τα websites είναι τα δημοφιλέστερα σε όλες τις κατηγορίες (51% στα εστιατόρια, 56% στα ταξίδια, 48% είδη αυτοκινήτων). Η έρευνα έδειξε επίσης ότι τα smartphones χρησιμοποιούνται για αναζήτηση και επικοινωνία με επιχειρήσεις και επαγγελματίες, ενώ τα tablets χρησιμοποιούνται περισσότερο για έρευνα, συμπεριλαμβανομένων των συγκρίσεων τιμών και των κριτικών. Επίσης, οι χρήστες smartphone είναι κυρίως στο δρόμο κατά τη διάρκεια της αναζήτησης (68%), ενώ οι περισσότεροι χρήστες των tablets στο σπίτι (72%). Τέλος, η έρευνα της YP βρήκε ότι οι διαφημίσεις σε Apple/iOS εφαρμογές είχαν 47% μεγαλύτερη συχνότητα κλικ από τις αντίστοιχες σε εφαρμογές Android. Αυτά τα στατιστικά καταδεικνύουν πως πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το είδος της πλατφόρμας που θα βάλει κάποιος τη διαφήμισή του, καθώς και το είδος της διαφήμισης που θα αποφέρει μεγαλύτερες πωλήσεις ανά μέσο. Επίσης, είναι σημαντικό το ότι δημοφιλείς κατηγορίες, όπως αυτοκίνητα, εστιατόρια και ταξίδια δεν συγκαταλέγονται συχνά στις αναζητήσεις των χρηστών κινητών τηλεφώνων. Η έρευνα της YP έδειξε πολλές άλλες ενδιαφέρουσες κατηγορίες όπως τα εξοχικά είδη, είδη κήπου και σπιτιού, ανάμεσα στις κατηγορίες αυξανόμενου ενδιαφέροντος το 2012.

Μην ξεχνάτε τα βασικά Οποιαδήποτε επιχείρηση και αν έχετε και οπουδήποτε και αν διαφημίζεστε, μην ξεχνάτε τα βασικά. Η έρευνα xAd/Telmetrics έδειξε ότι το 73% των χρηστών smartphone και tablet είπαν ότι αναζητούν για ένα τηλεφωνικό νούμερο για να μπορέσουν να επικοινωνήσουν με την επιχείρηση. Ίσως κάποιος να πιστεύει πως στο σημερινό ψηφιακό κόσμο, τα τηλέφωνα να μην έχουν μεγάλη αξία. Είναι όμως ξεκάθαρο ότι ο πελάτης προτιμά να μιλήσει μαζί σας τηλεφωνικά πριν αποφασίσει να έρθει κατ’ ιδίαν στην επιχείρησή σας. Το να επιλέξετε λοιπόν διαφημίσεις σε κινητές συσκευές που θα προβάλλουν και το τηλέφωνό σας κρίνεται απαραίτητο.

 

Πηγή: Searchengineland


Εκτύπωση   Email