10 Digital Marketing Trends για να Κάνεις τη Διαφορά το 2021

10 Digital Marketing Trends για να Κάνεις τη Διαφορά το 2021

Στο πρόσφατο παρελθόν, λέξεις όπως “artificial intelligence”, “data driven marketing” και “voice search optimization” ήταν αρκετά φιλόδοξες έννοιες για κάποιες επιχειρήσεις με ηλεκτρονική παρουσία στο διαδίκτυο. Σήμερα, στο 2021, αυτές οι καινοτόμες τάσεις του digital marketing συγκαταλέγονται στις κορυφαίες προτεραιότητες για τους περισσότερους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων.

Και είναι λογικό. Σε τελική ανάλυση, εάν μια επιχείρηση έχει την πρόθεση να μείνει ανταγωνιστική στο σημερινό διαδικτυακό τοπίο, πρέπει να προσαρμοστεί στις ταχέως εξελισσόμενες αλλαγές του digital marketing.

Η πραγματικότητα είναι ότι ζούμε σε μια εποχή που το digital marketing κινείται γρήγορα, ενώ τα ενδιαφέροντα και οι συμπεριφορές των καταναλωτών είναι δύσκολο να προβλεφθούν. Οι επιχειρηματίες οφείλουν να προχωρήσουν μπροστά, γνωρίζοντας ότι οι παλιές μέθοδοι και τακτικές δεν θα τους δώσουν το προβάδισμα που επιθυμούν, έναντι των ανταγωνιστών τους.

Σε αυτό το άρθρο θα ανακαλύψεις τα 10 κύρια digital marketing trends του 2021 που θα βοηθήσουν την επιχείρησή σου όχι μόνο να επιβιώσει, αλλά και να ευδοκιμήσει σε αυτή την εποχή της λεγόμενης “διαφημιστικής καινοτομίας”.

 

 

SEO για τοπικές επιχειρήσεις

 

H Google συνεχίζει να ανανεώνει τον αλγόριθμό της σχετικά με τις τοπικές επιχειρήσεις, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τοπικές γειτονιές θα πρέπει να ενημερώνουν συνεχώς το περιεχόμενό τους, ώστε να παρέχουν τις πληροφορίες που χρειάζονται οι πελάτες τους.

Σταδιακά, το λεγόμενο Local SEO γίνεται ακόμη πιο ισχυρό από την ευρύτερη βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, καθώς οι χρήστες που αναζητούν ένα συγκεκριμένο τύπο επιχείρησης βάσει της γεωγραφικής τους τοποθεσίας έχουν μεγαλύτερη πρόθεση να αγοράσουν!

Στο πλαίσιο, λοιπόν, του Local Seo, σημαντική είναι η δημιουργία ενός προφίλ στην πλατφόρμα του Google My Business. Αυτό θα βοηθήσει μια επιχείρηση να εμφανίζεται σε αναζητήσεις που συνδυάζουν προϊόντα και υπηρεσίες με τη γεωγραφική τοποθεσία. Στη συνέχεια, η εγγραφή σε έναν ηλεκτρονικό κατάλογο, όπως ο www.Agoranet.gr, κρίνεται απαραίτητη, προκειμένου να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η ηλεκτρονική παρουσία της επιχείρησης.

 

 

Voice Search και Visual Search

 

Η φωνητική αναζήτηση (voice search) και η οπτική αναζήτηση (visual search) αναμένεται να είναι 2 από τα κύρια marketing trends του 2021.

Ο αριθμός των χρηστών που αναζητούν με φωνητικές εντολές μέσω κινητών συσκευών, αλλά και smart home assistants, αυξάνεται σημαντικά (Apple Siri, Amazon Alexa, Google Smart Home κ.ά.). Όπως, επίσης, σημαντικά αυξάνεται ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν την τεχνολογία της οπτικής αναζήτησης, όπως το Google Lens. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στους χρήστες να αναζητούν στις μηχανές αναζήτησης δείχνοντάς τους μια απλή εικόνα!

Αυτές οι 2 τεχνολογίες -φωνητική & οπτική αναζήτηση- πρόκειται να αλλάξουν πολύ τη γενικότερη στρατηγική των επιχειρήσεων γύρω από τη βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης.

 

 

Influencer Marketing

 

Το Influencer Marketing πρωταγωνίστησε το 2020 σε μεγάλο βαθμό, ενώ το 2021 αναμένεται να είναι -πάλι- ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των επιχειρήσεων, για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και των εσόδων τους.

Πλέον, influencers δεν είναι μόνο οι διάσημοι και οι celebrities, αλλά και άτομα που διαθέτουν μεν λιγότερους followers, η επιρροή όμως και η αλληλεπίδρασή τους με αυτούς είναι ισχυρότερη από εκείνη των διασήμων!

Αυτά τα άτομα, λοιπόν, είναι οι λεγόμενοι micro-influencers, τους οποίους τα brands φαίνεται να προτιμούν λόγω των σχέσεών τους με τους followers τους, αλλά και λόγω του γεγονότος ότι είναι οικονομικά πιο προσιτοί για συνεργασία!

 

 

Chatbots

 

Τα Chatbots θα συνεχίσουν να αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι του digital marketing και το 2021. Αυτή η τεχνολογία, που βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη, αξιοποιεί τις εξατομικευμένες απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο, μέρα και νύχτα, δίνοντας χρήσιμες πληροφορίες στους επισκέπτες μιας ιστοσελίδας.

Έρευνες αποκαλύπτουν ότι:

  • Τα Chatbots θα ενισχύσουν το 85% των τμημάτων Εξυπηρέτησης στο άμεσο μέλλον (πηγή).
  • Τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των Chatbots είναι η 24ωρη εξυπηρέτηση, οι άμεσες απαντήσεις σε ερωτήσεις και οι απαντήσεις σε πολύ απλές ερωτήσεις (π.χ. “πού είναι η παραγγελία μου”). (πηγή)
  • Το 63% των χρηστών που έχουν να κάνουν μια ερώτηση προτιμούν τη συνομιλία σε ένα online chatbot για να επικοινωνήσουν με μια επιχείρηση ή ένα brand (πηγή).
  • Μέχρι το 2022, τα Chatbots θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να εξοικονομήσουν περί τα 8 δισεκατομμύρια το χρόνο (πηγή).
  • Το 80% των επιχειρήσεων θέλουν να χρησιμοποιήσουν ένα Chatbot (πηγή).

 

 

Social Media Stories

 

Όλα ξεκίνησαν από το “My Story” του Snapchat, στη συνέχεια γνωρίσαμε τα “Instagram & Facebook Stories”, ενώ το YouTube λάνσαρε το δικό του “Reels”. Τα Stories ήταν, είναι και θα είναι μια τάση την οποία οι επιχειρήσεις αξιοποιούν για να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα και τις πωλήσεις τους.

Οι εξαιρετικές δυνατότητες που προσφέρουν αυτά τα εργαλεία, στις επιχειρήσεις, επιτρέπουν τη δημιουργία έξυπνων διαφημιστικών concepts που περνούν μπροστά από τα μάτια των χρηστών-καταναλωτών, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση μαζί τους και με το fun χαρακτήρα τους!

 

 

Omnichannel Marketing

 

Το Omnichannel Marketing ήταν αρκετά δημοφιλές ως ορολογία το 2019. Σήμερα, η στρατηγική αυτή παραμένει υψίστης σημασίας για τις εταιρείες που διαθέτουν ηλεκτρονική και φυσική παρουσία.

Το Omnichannel Marketing είναι η διαδικασία στην οποία οι ενέργειες marketing έχουν εφαρμογή σε πολλαπλά κανάλια (social media, apps, e-mail, φυσικά καταστήματα), ούτως ώστε μια εταιρεία να μπορεί να μιλήσει στους πελάτες της μέσω περισσότερων σημείων επαφής.

Η εμπειρία χρήστη οφείλει να είναι ενοποιημένη, ανεξαρτήτως των καναλιών που χρησιμοποιεί ο καταναλωτής. Για να μείνουν ανταγωνιστικές οι εταιρείες που θέλουν να ακολουθήσουν ένα Omnichannel μοντέλο, πρέπει να παρουσιάζουν μια απρόσκοπτη, συνεπή φωνή-μήνυμα σε όλα τα διαθέσιμα μέσα. Όλα τα κανάλια θα πρέπει να συνδέονται σε μια συνολική στρατηγική, για καλύτερα αποτελέσματα.

 

 

Progressive Web Apps (PWA)

 

Τα PWAs είναι, στην ουσία, ιστοσελίδες που λειτουργούν ως εφαρμογές κινητών. Προσφέρουν σχεδόν παρόμοιες δυνατότητες με αυτές που προσφέρει μια εφαρμογή, όπως γρήγορη φόρτωση/ειδοποιήσεις/offline λειτουργία κ.ά., χωρίς όμως να χρειάζεται να περιοριστούν σε μια πλατφόρμα (δηλαδή Android ή iOS).

Αυτό επιτρέπει στους web developers να δημιουργούν εφαρμογές για κάθε συσκευή που μοιάζει και δουλεύει σαν ένα mobile app. Επίσης, είναι πολύ πιο φθηνές στην κατασκευή τους από ό,τι ένα mobile app.

 

 

Personalization

 

Η προσπάθεια των επιχειρήσεων, εδώ και αρκετά χρόνια, να παρέχουν προσωποποιημένη διαφήμιση είναι τεράστια. Όσο οι καταναλωτές ζητούν προσωποποιημένο περιεχόμενο -και όχι κατ’ ανάγκην διαφημίσεις, τόσο περισσότερο οι επιχειρήσεις οφείλουν να αφουγκράζονται αυτή την ανάγκη και να προσαρμόζουν αναλόγως τα μηνύματά τους προς το κοινό.

Αυτό, πρακτικά, τι σημαίνει για τις επιχειρήσεις; Αρχικά, θα πρέπει να ακολουθήσουν μια κατεύθυνση που θα τις βοηθήσει να μάθουν καλά τους πελάτες τους (η απόκτηση περισσότερων δεδομένων γι’ αυτούς συνεπάγεται την καλύτερη στόχευση με τα κατάλληλα μηνύματα), αλλά και το νέο κοινό στο οποίο θέλουν να απευθυνθούν.

Επίσης, απαραίτητη κρίνεται η αξιοποίηση τεχνολογιών personalization όπου αυτή είναι εφικτή, όπως για παράδειγμα οι προτάσεις παρόμοιων προϊόντων που παρατηρούμε σε ηλεκτρονικά καταστήματα.

 

 

Shoppable Posts στα Social Media

 

Πρόσφατες έρευνες αποκάλυψαν ότι το 46% των χρηστών στο Instagram αγόρασαν ένα ή περισσότερα προϊόντα που είδαν σε ένα προωθούμενο Instagram post. Το ηλεκτρονικό εμπόριο εξελίσσεται, όπως και η τάση των καταναλωτών να αγοράζουν μέσα από τις social media πλατφόρμες, χωρίς να χρειάζεται απαραίτητα να φύγουν από αυτές.

Ένα ακόμη trick που μπορούν οι επιχειρήσεις να εφαρμόσουν για να κάνουν πιο αποτελεσματικά τα social posts τους είναι το product tagging. Δηλαδή, το “καρφίτσωμα” προϊόντων πάνω στις φωτογραφίες που εμφανίζονται στα social media. Αυτή τη δυνατότητα του product tagging επιτρέπουν οι πλατφόρμες Facebook και Instagram, κάνοντας πιο εύκολο στο χρήστη να αγοράσει εκείνη τη στιγμή!

 

 

Ad blockers και τρόποι αντιμετώπισης

 

Μέσα στο 2021, το 27% των χρηστών που έχουν πρόσβαση στο Internet θα χρησιμοποιούν ad blockers, στερώντας ένα σημαντικό ποσό εσόδου από τους marketers και τις επιχειρήσεις. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι οι αναζητήσεις σχετικά με ad blockers σε browsers και κινητά γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς.

Για να αντιμετωπιστεί η αύξηση των ad blockers χρειάζεται οργάνωση, στρατηγική και σωστές κινήσεις, ώστε να καταφέρει μια επιχείρηση να μιλήσει στο κοινό που την ενδιαφέρει μέσω άλλων καναλιών. Πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτό; Μέσω του έξυπνου περιεχομένου, του αποτελεσματικού branding (CSR) και της έξυπνης αξιοποίησης marketing καναλιών που οι ad blockers δεν μπορούν να κάμψουν, π.χ. τα stories!

 

 

Συνοψίζοντας

 

Το digital marketing αλλάζει και ακολουθεί «λαχανιασμένo» την ψηφιοποίηση που βιώνουν οι καταναλωτές στην καθημερινότητά τους. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, επίσης, είναι μια πραγματικότητα που θα ωθήσει τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, προκειμένου να καταφέρουν να πάρουν το προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών τους. Το 2021 θα είναι μια χρονιά μεγάλων αλλαγών στο οικοσύστημα του digital marketing που θα επιβραβεύσει αυτούς που, πραγματικά, καινοτομούν σε σχέση με εκείνους που ακολουθούν τις παλιές τάσεις του marketing.

 


Αναβάθμισε την Online Παρουσία σου!

Ένας εξειδικευμένος   Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.


Εκτύπωση   Email