10 SEO Πρακτικές που δεν Εφαρμόζεις Σωστά

10 SEO Πρακτικές που δεν Εφαρμόζεις Σωστά

 

Ας δούμε, παρακάτω, κάποιες SEO πρακτικές και ενέργειες που, ίσως, κάνεις με λάθος τρόπο ή έχεις, παντελώς, αμελήσει!

Χρησιμοποιείς το keyword planner tool της Google;

Μήπως ξεχνάς να χρησιμοποιήσεις το keyword planner tool της Google; Είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, καθώς σου δίνει τη δυνατότητα να δεις πώς αναζητούν οι χρήστες διάφορα θέματα.

Σου δείχνει, επίσης, πόσες αναζητήσεις έχει -αν έχει- η κάθε μια από τις λέξεις-κλειδιά στην οποία θέλεις να στοχεύσεις.

Μέσω του keyword planner tool, μπορείς να πάρεις ιδέες για λέξεις-κλειδιά και να βρεις εκείνες που έχουν άμεση συνάφεια με την επιχείρησή σου.

Αυτό, άλλωστε, είναι και το ιδεατό, να απευθύνεσαι σε στοχευμένο κοινό!

Είναι πολύ σημαντικό, όπως καταλαβαίνεις, να χρησιμοποιείς ένα εργαλείο για την εύρεση των λέξεων-κλειδιών σου, που θα σε βοηθήσει να αποφύγεις σημαντικά λάθη κατά την επιλογή και χρήση τους.

Παραδείγματος χάριν, γνωρίζοντας ποια είναι τα keywords με το μεγαλύτερο ανταγωνισμό -συνήθως τα πολύ γενικά-, αποφεύγεις εύλογα να τα χρησιμοποιήσεις ή τα χρησιμοποιείς με συγκεκριμένο σκοπό ώστε, να αυξήσεις τη δυνατότητά σου για υψηλά rankings.

Έτσι, ένας ιατρός χειρουργός ορθοπαιδικός δεν θα πρέπει να αρκεστεί στη γενική στόχευση του γιατρού (όπου ο ανταγωνισμός αυξάνεται και από άλλες ειδικότητες), αλλά να την εμπλουτίσει με την ακριβή ειδικότητά του και με ό,τι έχει συνάφεια με αυτήν.

Μήπως το παρακάνεις με τα keywords, υπερφορτώνοντας τα κείμενό σου με αυτά;

Στο πλαίσιο του on-page-seo, ο κανόνας σε καλεί να εμπλουτίζεις τα κείμενά σου με λέξεις-κλειδιά.

Το να «μπουκώνεις» όμως το κείμενό σου με πολλά keywords δεν αποτελεί -πλέον- ιδανική seo ενέργεια και συμβάλλει στη λεγόμενη «κακή εμπειρία χρήστη».

Το keyword stuffing θα οδηγήσει, το πιθανότερο, στην αγνόηση του περιεχομένου σου από τη Google και η ιστοσελίδα σου μπορεί να χαρακτηριστεί spammy!

Το κείμενά σου πρέπει να είναι μεν στοχευμένα -να περιέχουν στοχευμένα keywords και συνώνυμα αυτών- ο λόγος σου όμως πρέπει να έχει φυσική ροή και λογική συνάφεια και να μη χαρακτηρίζεται από συνεχή καταγραφή των λέξεων-κλειδιών.

Έχεις φτιάξει… μοναδικά meta title & meta descriptions;

Η σημασία των meta tags, στο πλαίσιο του on-page-seo, είναι γνωστή. Δεν αρκεί, όμως, να γράφεις στοχευμένα και με σαφήνεια διατυπωμένα meta titles & descriptions.

Πρέπει να είναι μοναδικά, και να μην επαναλαμβάνεις τα ίδια σε κάθε σελίδα του website σου καθώς θα συμπεριλαμβάνεις και τις αντίστοιχες λέξεις – κλειδιά.

Αν έχεις duplicate τίτλους και περιγραφές, έχεις κάνει ένα από τα πλέον σοβαρά SEO λάθη!

To meta title εξηγεί στις μηχανές αναζήτησης και τους διαδικτυακούς χρήστες σε τι αφορά η κάθε σελίδα του website σου, ενώ το meta description δίνει μια σύντομη περιγραφή της κάθε σελίδας.

Αν είναι λοιπόν ίδια σε όλες τις σελίδες σου, ποιο το όφελος και η αξία τους;

Και μην ξεχνάς, ότι το διπλότυπο περιεχόμενο αξιολογείται, πάντα, αρνητικά από τη Google!

Το περιεχόμενο, λένε, είναι ο βασιλιάς… Το δικό σου πληροί τις προϋποθέσεις ώστε να είναι;

Το περιεχόμενο -Content Marketing- διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις επιδόσεις μιας ιστοσελίδας και αποτελεί κινητήρια δύναμη στο διαδικτυακό μάρκετινγκ.

Αρκεί, βέβαια, το περιεχόμενό σου να είναι υψηλής ποιότητας και να έχει τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά για να λειτουργήσει υπέρ σου.

Να έχει επαρκές μέγεθος, σαφήνεια στη διατύπωση & νοηματική συνάφεια, να στοχεύει στους εν δυνάμει πελάτες σου και να είναι μοναδικό, ώστε να σε διαφοροποιεί από τους άλλους επιχειρηματίες του κλάδου σου.

Αξιολόγησε, λοιπόν, το περιεχόμενό σου και διόρθωσε τα… κακώς κείμενα!

Μην κάνεις ποτέ το μέγα SEO λάθος του copy-paste (η Google βραβεύει την πρωτοτυπία περιεχομένου), σκέψου τι θα ήθελε ένας πελάτης σου να βρει στο website σου, δημιούργησε αξιόλογο visual περιεχόμενο και μείνε συνεπής στην ενημέρωση-ανανέωση περιεχομένου χρήσιμου για τους χρήστες (π.χ. δημοσιεύσεις σε blog page βάσει πλάνου).

Μήπως αμελείς τη μορφοποίηση του κειμένου σου;

Στο πλαίσιο του SEO, γνωρίζεις ότι μια ιστοσελίδα πρέπει να έχει αρκετό κείμενο για να έχει καλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

Η κούραση, όμως, που μπορεί να επέλθει στο χρήστη, όταν διαβάζει ένα μακροσκελές κείμενο, είναι μια αρνητική παράμετρος!

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να μην αμελείς τη μορφοποίηση του κειμένου σου και τη χρήση επικεφαλίδων (H1, H2, Η3) και παραγράφων.

Χρησιμοποίησε, επίσης, νούμερα/στήλες/bullets και, ενίοτε, bold γραμματοσειρά.

Ο στόχος είναι να διευκολύνεις το χρήστη στην ανάγνωση του κειμένου σου και να τον καθοδηγήσεις πού να εστιάσει κατά την πρώτη επαφή του με την ιστοσελίδα σου, καθώς θα… σκανάρει το κείμενό σου!

Έχε κατά νου ότι το μορφοποιημένο και με κατάλληλες κεφαλίδες κείμενο αξιολογείται θετικά από τις μηχανές αναζήτησης, που κρίνουν, πάντα, το κείμενό σου.

Πώς τα πας με το internal linking;

Μήπως αγνοείς τη σημασία του internal linking στις σελίδες του website σου; Δημιουργώντας εσωτερικά links προς τις εσωτερικές σελίδες μιας ιστοσελίδας, ουσιαστικά, βοηθάς τις μηχανές αναζήτησης να ανακαλύψουν αυτές τις σελίδες!

Έτσι, βοηθάς και τους χρήστες να βρουν περισσότερα σε σχέση με τη θεματολογία που τους ενδιαφέρει.

Κάθε internal link προς μία σελίδα δείχνει στις μηχανές αναζήτησης πόσο σημαντική είναι αυτή η σελίδα.

Να θυμάσαι ότι το internal linking δεν είναι χάσιμο χρόνου. Αντιθέτως! Και… αν θες μερικά tips για τη δημιουργία του:

  1. Κάνε links από παλαιότερες σελίδες της ιστοσελίδας σου σε νεότερες
  2. Ενσωμάτωσε περισσότερα internal links στις σελίδες που επιθυμείς να πετύχουν υψηλότερο ranking
  3. Φτιάξε ποικίλων τύπων anchor texts, όπως: «κάντε κλικ εδώ», «δείτε περισσότερα» και, φυσικά, anchor text με keywords!

Έχεις παρουσία στα social media;

Έχεις website, αλλά δεν είσαι ενεργός στα social media; Λάθος τακτική σε σχέση με το SEO του site σου.

Οι πλατφόρμες των social media συμβάλλουν τα μέγιστα στην προώθηση του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας, καθώς μπορεί να αποβούν εξαιρετική πηγή traffic για ένα site.

Επιπροσθέτως, οι μηχανές αναζήτησης αξιολογούν θετικά τη δημοτικότητα ενός website στα social media.

Φρόντισε, λοιπόν, να φτιάξεις προφίλ τουλάχιστον σε ένα από τα δημοφιλή social networks, προφανώς, σε αυτό που χρησιμοποιεί το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι.

Ακόμα και αν έχεις social media παρουσία, βελτιστοποίησέ τη και μην αμελείς να κάνεις share περιεχομένου, likes & σχόλια για να αυξάνεις το engagement που έχεις στα social media.

Χτίσε διαύλους επικοινωνίας με τους εν δυνάμει πελάτες σου, μέσω της ενεργούς social media παρουσίας σου!

Είσαι ευχαριστημένος με την ταχύτητα απόκρισης του website σου;

Το πόσο γρήγορα φορτώνει το website σου επηρεάζει σημαντικά τα rankings σου και, κατά συνέπεια, την επισκεψιμότητα που έχεις από τους χρήστες του διαδικτύου.

Η γρήγορη ταχύτητα απόκρισης της ιστοσελίδας σου έχει, επίσης, άμεση συνάφεια με την καλή εμπειρία του χρήστη (user satisfaction).

Καταλαβαίνεις, λοιπόν, ότι αν το site σου δεν φορτώνει γρήγορα, έχεις καταδικάσει το traffic και την οργανική πορεία του!

Έχεις ελέγξει την προσαρμογή της ιστοσελίδας σου σε mobile συσκευές;

Στο πλαίσιο των SEO πρακτικών, μήπως έχεις αμελήσει να ελέγξεις την απόδοση του website σου σε mobile συσκευές; Είναι γεγονός ότι η χρήση των smartphones έχει εκτοξευθεί και οι αναζητήσεις μέσω κινητών είναι περισσότερες από εκείνες που γίνονται μέσω desktop συσκευών.

Συνεπώς, η ταχύτητα απόκρισης της ιστοσελίδας σου σε mobile συσκευές και η προσαρμογή της σε αυτές… επιβάλλεται να έχει θετικό πρόσημο!

Αν έχεις ένα website που εμφανίζεται σωστά και λειτουργικά σε κινητές συσκευές & tablets (responsive web design), διευκολύνεις ένα μεγάλο μέρος των χρηστών-εν δυνάμει πελατών σου.

Επιπροσθέτως, σου θυμίζουμε ότι οι μηχανές αναζήτησης δίνουν το προβάδισμα σε mobile friendly ιστοσελίδες, έναντι των ιστοσελίδων που δεν είναι.

Έλεγξε, λοιπόν, αν έχεις ένα mobile friendly ιστότοπο και, αν όχι, κάνε τις απαραίτητες ενέργειες βελτιστοποίησής του για κινητά.

Λαμβάνεις σοβαρά υπόψη την παράμετρο, “εμπειρία χρήστη”;

Έχεις εξετάσει την ιστοσελίδα σου, μπαίνοντας στη θέση των χρηστών; Εσύ, δηλαδή, αν επισκεπτόσουν το website σου, θα έμενες ικανοποιημένος από την πλοήγησή σου σε αυτό;

Η συνολική εμπειρία που παρέχει μια ιστοσελίδα σε ένα χρήστη είναι πολύ σημαντική παράμετρος για μια επιτυχημένη online παρουσία (ειδικά στην περίπτωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων).

Αν οι διαδικτυακοί χρήστες-εν δυνάμει πελάτες βρίσκουν εύκολα και γρήγορα αυτό που αναζητούν, μέσα από μία εξαιρετικά χρηστική ιστοσελίδα που φορτώνει γρήγορα και είναι mobile friendly, μένουν προφανώς ικανοποιημένοι.

Παράγοντες, επίσης, που συμβάλλουν στην ικανοποίηση του χρήστη -user satisfaction- είναι: η επάρκεια στοχευμένου περιεχομένου, οι διαθέσιμοι & ευέλικτοι τρόποι επικοινωνίας, η κατανοητή πλοήγηση (π.χ. μέσω φίλτρων σε ένα e-shop) και η εμπιστοσύνη που εμπνέει, εν γένει, μια ιστοσελίδα . Λάβε, λοιπόν, σοβαρά υπόψη την παράμετρο, εμπειρία χρήστη-user experience, καθώς είναι αλληλένδετη με το SEO του website σου.

Συνοψίζοντας

Με βάση όλα τα παραπάνω, μπορείς να ελέγξεις τι κάνεις με λάθος τρόπο ή δεν κάνεις καθόλου στο πλαίσιο του SEO, ζημιώνοντας τελικά την απόδοση του website σου.

Μια ζημιά που κοστίζει ακριβά, καθώς οι σωστές και κατάλληλες SEO πρακτικές κάνουν το περιεχόμενό σου… ελκυστικό στις μηχανές αναζήτησης και τους χρήστες-εν δυνάμει πελάτες σου!

Απόφυγε, λοιπόν, τις λάθος πρακτικές και επικεντρώσου σε όσα έχεις αμελήσει να κάνεις.

 

πηγή: xo.gr


Εκτύπωση   Email